< HOME

Regulamente Competitionale      

F1A F1B F1EF1G F1H MAX INDOOR 

CLASA MaxIndoor – CLASĂ “INDOOR” NAȚONALĂ PENTRU JUNIORI ȘI SENIORI

 

1. Definiție.

Aeromodel care poate zbura doar în spații închise, propulsat de motoare extensibile și la care portanța este generată de forțe aerodinamice care acționează pe suprafețe care rămân fixe în timpul zborului, exceptând schimbările de curbură sau incidență.

 

2. Caracteristicile aeromodelului de interior

Anvergura aripii nu trebuie să depășească 600 mm, fiind permise aeromodele monoplane sau multiplane. Greutatea minimă a aeromodelului, incluzând și motoarele, trebuie să fie de 20 grame. Greutatea maximă a motoarelor nu poate depăși 5 grame. Decolarea modelului va avea loc numai de pe podeaua clădirii și ca atare, modelul va fi prevăzut cu tren de aterizare.

 

3. Numărul de zboruri

Fiecărui competitor îi sunt permise 5 zboruri oficiale din care, pentru clasificarea finală se vor lua în considerare cele mai bune două.

 

4. Definiția zborului oficial

Numai zborurile de 20 secunde sau mai mult vor fi considerate ca oficiale. Un zbor cu durata sub 20 secunde va fi considerat un zbor ratat și numai un zbor ratat va fi permis pentru fiecare din cele 5 zboruri oficiale; zborurile ratate nu se cumulează. Dacă și la repetarea lansării durata este sub 20 secunde, acel timp este cel oficial.

 

5. Numărul de aeromodele

Nu există o limită de aeromodele pe care competitorul le poate folosi într-un concurs indoor. Pe fiecare model care zboară în concurs, trebuie scris numărul licenței sportivului.

 

6. Regula coliziunii

În eventualitatea coliziunii între două modele aflate în zbor, fiecare competitor trebuie să aleagă, în perioada scursă între momentul coliziunii și următoarele două minute după terminarea zborului, ori ca timpul de zbor să rămână cel oficial, ori să refacă zborul. Refacerea zborului trebuie efectuată înaintea următoarei runde.

Competitorul are dreptul de a reface zborul și dacă modelul său aflat în zbor se ciocnește de o persoană, alta decât concurentul însuși, și arbitrul declară că această coliziune nu a fost intenționată.

 

7. Clasificarea

Totalul celor mai bune două zboruri vor fi luate în considerare pentru clasificarea finală. În caz de egalitate, va decide al treilea cel mai bun zbor și așa mai departe în caz că egalitatea persistă.

 

8. Cronometrarea zborurilor

Zborurile trebuiesc cronometrate de un arbitru, asistat de un delegat din partea echipei competitorului, cu cronometre electronice.

Cronometrarea fiecărui zbor începe în momentul eliberării aeromodelului. Cronometrarea va fi oprită atunci când:

a) modelul atinge solul..

b) o parte a aeromodelului s-a detașat în timpul lansării sau a zborului.

c) modelul intră în contact cu orice parte a clădirii sau cu conținutul acesteia, alta decât podeaua, și mișcarea de translație încetează.

Notă: În acest caz, arbitrii trebuie să continue cronometrarea zborului pentru încă 10 secunde după ce mișcarea de translație încetează. Dacă modelul rămâne în contact cu clădirea sau conținutul ei și după cele 10 secunde, cronometrarea va fi oprită și cele 10 secunde vor fi scăzute din durata zborului.

Dacă modelul se eliberează singur din contactul cu clădirea în mai puțin de 10 secunde, cronometrarea va continua normal.

 

9. Numărul de ajutoare

Competitorul are dreptul la un ajutor.

 

10. Lansarea

a) Decolarea va avea loc de pe podea.

b) Răsucirea motorului de cauciuc va fi făcută numai de competitor.

 

Traducerea și adaptarea:

Daniel Petcu